jump to navigation

Fapte si consecinte 10 martie, 2011

Posted by Maddy in ma gandesc....
Tags: ,
trackback

O profesoara din SUA si`a inaintat demisia dupa ce elevii ei au descoperit ca jucase in filme porno. Unele meserii, ca si cea ce profesor, implica o anume conduita morala. Adica tu, ca profesor, trebuie sa fii un exemplu pentru elevi, sa impui respect prin actiunile tale, sa nu ai reputatia patata. Imi imaginez cum ar fi fost daca as fi avut vreo profesoara-porno; jur ca nu as fi putut`o lua in serios ca mi`as fi imaginat`o in tot felul de ipostaze.

Din articol rezulta ca profesoara era indragita de elevi, care i`au luat apararea si ca si`a mai dat demisia de la alta scoala in 2006 dupa ce s`a aflat si acolo de trecutul ei. Ghinionul ei ca plateste pentru greselile din tinerete dar sa faci sex pe bani si apoi sa te reprofilezi exact in invatamant e mai mult decat hilar, cel putin pentru mine. Probabil daca avea o alta meserie mai neutra nu s`ar fi aflat.

Asa, ca o paranteza, exista unii oameni care fac tot felul de chestii care la baza sunt rele si raman rele, fara sa`si faca probleme ce se intampla peste 5, 10 ani. Toate fufele din ziare care apar ca ciupercile dupa ploaie ca pozeaza goale, ca se culca cu diversi barbati, etc. Ne`am obisnuit cu asa personaje si asa evenimente dar nu e deloc OK sa faci sex pe bani sau sa ajungi celebra ca ti`ai bagat un litru de silicon in tine. Faptul ca tot apar peste tot le incadreaza intr`o normalitate bolnava pentru ca asa oameni nu ar trebui sa iasa in fatza si sa li se acorde atata importanta.

Probabil vor aparea comentarii care o vor apara pe profesoara de la care a pornit ideea acestei postari. Scuze putem sa cautam, una simpla e ca a facut porno ca era tanara si avea nevoie de bani. Sunt si alte modalitati sa faci bani prin munca si sa`ti tii hainele pe tine, ca sa nu ai surprize peste ani de zile cand te decizi sa intri in randul lumii, vorba vine. Ai facut tampenii in tinerete, suferi consecintele. Trebuia sa te gandesti mai bine la momentul respectiv decat sa tragi toata viata cu o reputatie patata.

Comentarii»

1. coolnewz - 10 martie, 2011

pe de alta parte exista si varianta “recuperarii”. Sunt de acord cu tine: combinatia XXX + educatie este una cam extrema insa e bine ca un om sa aiba si o a doua sansa …

Gerhald - 11 martie, 2011

A doua sansa putea sa vina si in alta cariera, nu trebuia sa aleaga fix educatia!

2. gar - 10 martie, 2011

omg
deci in primul rand ca nu-i dai nicio sansa femeii aleia. poate ca a fost o situatie atunci, acum este cu totul alt om.
in al doilea rand opinia ta e plina de dogme.
una ar fi ca profesorii sunt asexuati. imi aduc aminte de cand eram asistent la o facultate si am inceput sa ies cu o fata care a dat inapoi cand a aflat ca sunt profesor. cum, cu un prof??? daca erai altceva nu conta
deci, oameni buni, treziti-va! si profii se fut!
o a doua dogma este ca daca un om nu se comporta exact cum crezi tu atunci respectivul este un imoral. vai, aia e nudista. vai, aia a stat cu 2 barbati pana s-a maritat cu al treilea.
important e plus valoarea pe care o aduce societatea, nu ce face respectivul in timpul liber.

o alta discutie ar fi daca profa respectiva ar incerca sa-i duca spre filme porno. ii trimite? nu. deci, n-are legatura profesia ei de acum cu ce-a facut candva.

cand veti incepe sa ganditi fara incorsetari veti fi mai linistiti

si da, chiar te rog, la fel ca la un articol precedent, nu-mi publica commentul

Maddy - 10 martie, 2011

nu am zis ca e un om rau, doar ca dupa parerea mea un trecut dubios si meseria de profesor, pe care eu o percep intr`un anume fel, nu sunt compatibile.
sper sa nu te deranjeze ca iti las comentariul, ai venit cu o parere diferita si vreau sa am pareri pro si contra ca daca toata lumea ar fi de acord atunci ar fi cam sec.

Sirg - 10 martie, 2011

dom’ profesor, dascalii trebuie sa fie credibili in fata elevilor, sunt un fel de popi ai educatiei.

Este natural ca profesorii sa aibe viata lor intima, nu zice nimeni ca trebuie sa fie ingeri. Dar profesorii trebuie sa fie si un exemplu, nu ajunge sa fie tari in stiinte si pedagogie. Daca ai un trecut rusinos poti sa te afirmi in cercetare si activitati care nu implica contactul direct cu elevii – doar sunt atatea cazuri de savanti excentrici si cu o personalitate de 2 bani, dar care au adus contributii importante stiintei.

Acea profesoara e buna de exemplu negativ. Problema e ca in sistem nu trebuia sa ajunga o profesoara porno. De ce, iata un motiv simplu, aceste persoane sunt usor santajabile.

gar - 10 martie, 2011

in primul rand lasa-ma cu dom’ profesor, incearca sa faci misto legat de altceva
profesorii trebuie sa fie un exemplu in ce fac atunci

daca n-ar fi oameni ca tine, care sa le ceara sa iasa din mijlocul lor, din colectivul lor de oameni neintinati (pt ca de fapt asta faci tu) atunci nici n-ar fi santajabili pt ca n-ar avea de ce

auzi tu, savanti excentrici cu personalitate de 2 bani… vezi ca inca era in america asociatia nevestelor contra sexului in afara procreari

ps. sirg, dumnezeul meu, pot sa te ating?

Sirg - 11 martie, 2011

Nu sunt de acord ca profesia se poate disocia in totalitate de persoana, oamenii trebuie sa isi asume ceea ce fac, iar cand ceea ce fac e in contradictie cu ce profeseaza, predica, sustin, etc, atunci sunt ipocriti si nu pot fi un model de urmat.

In cazul politicienilor, actorilor, samd, treaca-mearga, dar la profesori e vorba de altceva, de copii, care sunt in formare si poate ei vor intelege ca e cool sa fie actor porno sau mai stiu eu ce.

Faptul ca un profesor cu un astfel de trecut este santajabil nu se schimba daca eu imi schimb parerea, intotdeauna vor fi oameni care vor incerca sa profite de lucruri de genul asta, si de asta e un motiv in plus (nu singurul) pentru care meseriile astea sunt incompatibile. Nu vad de ce lumea s-ar opri in loc pentru cineva, sunt si alte meserii.

Oricum, ma gandesc ca autoritatea profesoarei respective va avea de suferit in momentul in care elevii ei ii vor linka clipul porno pe facebook :)

3. Gaelex - 10 martie, 2011

Unii oameni mai si invata din greseli, e adevarat ca nu toti si nu prea des. Dar asa cum puscariasii ies din inchisoare si se intampla sa se mai reabilitize, e cazul sa fie lasate si aia in pace.
In al doilea rand, toate femeile se fut si nimeni nu are o problema cu asta decat cand se afla si devine public cu dovezi. Asta e ipocrizie.

4. criserb - 10 martie, 2011

La noi daca se intampla asa ceva nu era nici o problema, putea sa fie profesoara pana la adanci batraneti :) Macar asa aveau si tinerele ce invatau acolo o scuza, puteau sa zica ca au invatat tot ce au invatat de la profesoara :P

5. mike - 10 martie, 2011

off: roblogfest???

Maddy - 11 martie, 2011

am uitat complet de roblogfest si vad ca nimeni nu m`a nominalizat asa ca anul asta nu particip.

6. angela - 11 martie, 2011

Nu e nici o problema cu o persoana care face filme porno ca sa castige bani, dar nici mie nu mi se pare ok ca sa fie profesoara/dascal la copilul meu. Teoretic copii merg la scoala ca sa isi faca un viitor in viata, sa nu ajunga sa se dezbrace ca sa faca bani; deci ce exemplu iti da profesorul? Nu zic ca a facut o greseala ca a facut filme porno, ii si aia o profesie. Dar ca sa fii un model in fata elevilor, care majoritatea au nevoie de asa ceva la scoala cand le lipseste acasa, un bagaj de experienta porno nu ii cel mai bun pt copii. Altfel filmele porno nu ar fi R rated ci PG 10.

7. Pisica Roz - 11 martie, 2011

In primul rand, un cadru didactic trebuie sa aiba o tinuta morala aproape ireprosabila. Nu te poti impune ca dascal daca ai un trecut dubios. In era asta a internetului, cum ar fi sa-ti vezi profesoara in filmele respective?
Nu contest ca are dreptul la reabilitare. Dar invatamantul nu mai este o optiune din clipa in care a ales sa faca pornografie. Ca si cum daca iti pierzi o mana nu mai poti opera…

8. harry - 11 martie, 2011

si ce are daca si-a tras-o acum zaspe ani pe video ?
nu poate sa le explice la copii matematica sau geografie ? pote fi o pedagoaga mult mai buna decat si una virgina la 35 de ani si mega-frustrata …

9. Karina - 11 martie, 2011

toata lumea zice ca un cadru didactic trebuie sa aiba o tinuta morala ireprosabila. filme porno= tinuta morala reprosabila. de ce?:) daca tie ti se pare ca a juca in filme porno pateaza o reputatie nu inseamna ca asa si e. depinde doar de perceptii. atata timp cat perceptiile astea ingradesc libertatea cuiva, se transforma in intoleranta. faptul ca femeia aia nu poate sa profeseze din cauza ca n (n=orice numar) oameni nu o tolereaza. personal inca mi se pare incredibil ca ne mai confruntam cu asa ceva in secolul in care traim.
m-as astepta sa fim un procent mai mare de toleranti, sau ca sa zic “educati”. pentru ca da, toleranta vine din educatie, din evolutie personala. nu vorbesc de diploma de la faculta ca si educatie. ci educatie cu privire la toate aspectele vietii, mai ales la cele de ordin al evolutiei psihologice.

Sirg - 12 martie, 2011

oh, come on, tie ti se pare ca a juca in filme porno este o activitate respectabila? Mi se pare ca se exagereaza cu aceasta idee de toleranta prin care totul devine permis si “acceptat”, ceea ce n-ar fi rau daca pe masura ce societatea devine mai toleranta devine si mai buna. Dimpotriva, mie mi se pare ca societatea asta “toleranta” pe care o idealizezi aici, devine tot mai indiferenta la ce se intampla in jur, iar indivizii mai egoisti (de exemplu, atat timp cat nu ma afecteaza, nu-mi pasa).

Toleranta asta prost inteleasa nu face altceva decat sa niveleze valorile (sau sa le renege complet) si sa ii puna pe toti pe aceeasi treapta. A fi profesor (mai ales la clase mici) este una dintre cele mai onorabile si pline de responsabilitate meserii din lume, langa doctor. In schimb a fi prestator (cuvantul actor e prea mare) in filme porno este undeva langa meseria de prostituata (legalizata). E nevoie si de asta, dar nu inseamna ca e o meserie cu care copiii tai sa se mandreasca la scoala cand sunt intrebati, dar mama ce face?

Karina - 14 martie, 2011

a juca in filme porno mi se pare o meserie mult mai umana ca sa zic asa, decat a fi “CEO la Gazprom” sa zicem. si poti sa pui acolo intre ghilimele acelea o multitudine de meserii, care da, sunt respectabile dupa mintea majoritatii, dar sunt probabil cauza saraciei si nefericirii a unei bucati bune din populatia globului. dar atata timp cat nu-si dau chilotii jos e ok, nu?:) asta ii face “respectabili”:)

si ca sa ma intorc la toleranta si la postarea ta Sirg: hai sa luam cateva exemple de natii tolerante – Olanda, Spania, Canada. Eu as spune ca locuitorii lor traiesc mult mai bine decat cei ai Romaniei. Toleranta nu este un atribut generat fara niciun fel de conexiune cu alte aspecte ale nivelului de evolutie a individului respectiv. Adica nu poti sa ramai acelasi taran, acelasi lenes, acelasi om plin de venin, dar sa spui ca gata, de azi sunt tolerant. Toleranta vine la pachet cu o multitudine de alte efecte. toate cu aceeasi radacina: evolutia, educatia.

sau hai, poate imi raspunde cineva la o intrebare: ce anume este gresit/rau/imoral etc in a juca in filme porno, in a practica prostitutia sau alte activitati relationate cu sexul? argumente concise si concrete plix:)

Sirg - 15 martie, 2011

Argumentul este minciuna – profesoara a mintit la angajare (ma rog, a omis sa mentioneze aceasta “respectabila” activitate in CV-ul ei, ca sa nu zic de sectiunea competente) pentru ca nu ar fi angajat-o nici unde cu un astfel de trecut (motiv pt care au si dat-o afara de pe unde a fost).

Vezi tu, problema e tocmai minciuna. Daca vrei toleranta, nu minti. De fapt nu minti, punct. Oamenii tolereaza mai usor un gay care recunoaste din start, decat unul care se da hetero dar se comporta ca un gay si neaga.

Ai sa spui ca tocmai societatea si oamenii ca mine o determina pe profa porno sa minta, dar eu nu am sa-mi schimb “prejudecata” atat timp cat cei care se considera persecutati de modul meu de gandire vor tacea sau mai rau, vor minti.

Profa porno trebuie sa explice, si sa convinga de ce aceste meserii sunt compatibile. Nu eu. Profa porno greseste pentru ca incearca sa apara ceva ce nu e (delimitandu-se prin omisiune de trecutul ei) si de asta nu mi-as da copilul la clasa ei.

Alexandra - 4 mai, 2011

A omite din CV acele joburi care nu sunt relevante ca experienta acolo unde te duci in prezent, este ceva normal si ceva ce foarte multe persoane fac. Nu este ilegal si nu este minciuna.
Cat timp copiii o respecta (si inteleg ca este cazul, elevii i-au luat apararea) si cat timp isi face bine treaba pentru care e platita, nu mi se pare corect sa isi piarda locul de munca din cauza a ceva ce a facut acum n ani.

Maddy - 12 martie, 2011

in cazul asta hai sa fim toti asa de toleranti si de deschisi la minte incat sa filmam cate un porno sau un videochat mic atunci cand ramanem fara bani pentru plata facturilor.

Karina - 14 martie, 2011

eu prefer sa nu o fac pentru ca nu m-as simti bine facand asta. asa cum nu m-as simti bine nici sa dau cu sapa, nici sa fiu stewardesa sau o multime de alte activitati. dar nu vad nimic rau in asta, pur si simplu nu este pentru mine si atat.
e o diferenta intre “mie nu-mi place sa fac asta” si “nu-mi place cand altcineva face asta”. e gresit sa vrei sa impui limitele tale personale si celor din jur. din punctul meu de vedere exact asta este linia unde incepe sau se opreste evolutia personala. din a accepta ca nu toata lumea face aceleasi alegeri ca si tine, nu are aceleasi principii ca si tine sau nu gandeste la fel, and there’s nothing wrong with that:)

putem sa traim in armonie, fara sa ne aratam cu degetul unul pe celalalt, chiar daca suntem diferiti.
asa cum acum o vreme erau intolerati negrii, asa sunt acum intolerati homosexualii. asa cum erau intolerati neapartinatorii unei religii, acum sunt intolerati neapartinatorii unui stil de viata. and so on.
incearca sa privesti cu intelegere faptul ca exista oameni care gandesc diferit fata de tine, care fac alte alegeri, care isi traiesc viata dupa cu totul alte modele. si ca aia e ok, ca nu exista mod rau sau bun de a-ti trai viata, ci doar modul fiecaruia. si ca probabil ceilalti ar fi mai fericiti daca nu ar fi aratati tot timpul cu degetul sau pusi la zid pentru actiuni care nu sunt ilegale, nu dauneaza nimanui, nu aduc niciun injuriu de niciun fel.

10. Darael - 14 martie, 2011

Comentariile sunt minunate ca intotdeauna. Atatea prejudecati, atatea indoctrinari evidente.

Pe mine ma amuza acest politically correct. Eu zic sa o ardem pe rug pe tovarasa, exponent abject al imperialismului capitalist.

Nu, nu ne intereseaza daca individa ne invata copilul bine matematica, sau geografie sau e un super dascal.
Poate tanti, fiind fara job acum, o sa descopere solutia pentru cancer. Sa vad atunci toti ipocritii lumii cum o sa ii pupe orice parte a corpului pentru ca sa primeasca leacul, uitand de trecutul ei. Chiar, daca ea ar avea solutia sa va invete ceva util, ati refuza ?

Fiti tari toti, fiti neinduplecati. Sunt convins ca toti cei care o acuza pe fosta profesoara sunt curati si fara de pacat.

Sirg - 16 martie, 2011

Nu ma intereseaza cat de bine preda matematica atat timp cat minte (citeste mai sus ce am scris Karinei). Femeia asta educa copii, nu lucreaza intr-un birou. Desigur, nu noi decidem asupra sortii ei, discutam, dar ea trebuie sa demonstreze ca e buna ca profesoara. Daca se simtea sigura pe ea, nu-si dadea demisia. Faptul ca a demisionat, desi un gest onorabil, denota si o asumare a vinei (ma rog, nu cunosc culisele demisiei)

Si sa nu uit — morala crestineasca, asta cu sa dea cu piatra cel fara de pacat, scuze, era o replica buna pentru a o salva pe Magdalena de la pietre in scena biblica, dar asta nu inseamna ca daca toti gresim, nu trebuie sa existe reguli si valori dupa care sa ne ghidam in viata.

11. tizul - 15 martie, 2011

Un procent urias din categoria NEVESTE fac sex pe bani, suporta burtosul, batranul, imposibilul, marlanul pentru avantaje materiale si sunt stimate de societate… Diferenta intre o curva platita si o astfel de nevasta este doar una- ultima este curva 24 din 24, 7 din 7…

12. Saturnine - 18 martie, 2011

In CV nu trebuie sa treci toate activitatile ci doar pe cele relevante fata de jobul urmarit. Daca eu vreau sa ma angajez la uzina de apa nu are sens sa trec in CV ca stiu sa desenez, ca am terminat si o facultate de arte, la capitolul activitate profesionala. Pur si simplu nu este relevant si daca citesti sfaturi de angajare, chiar esti instruit sa scrii doar informatii relevante jobului urmarit. Ca ai facut filme porno este irelevant in jobul de profesor de literatura sau ce o fi. Atata vreme cat industria porno este legala, nu ar trebui sa fie un impediment. Persoanele religioase au de obicei anumite perceptii moraliste vis-a-vis de sex, il vad ca fiind murdar, pacat sau mai stiu eu cum. Dar intr-un stat laic, sexul este ceea ce este, o activitate umana. Subscriu la posturile Karinei cu joburi “respectabile” pentru ca nu implica sa te dezbraci, desi asta este singurul lucru “respectabil” la ele.
Profesoara era imorala, vorbea obscen cu copiii, ii incuraja sa faca filme porno, sex? NU? Le vorbea cumva despre materia la care era profesoara si avea rezultate bune cu ei? Asta este tot ce conteaza. Influenta aceasta religioasa vis-a-vis de sex in societate duce la asemenea discriminari si injusteti. AI facut sex pe bani (legal) , tot legal nu are nimeni dreptul sa discrimineze impotriva ta pe baza acestui aspect.

13. gar - 18 martie, 2011

@sirg
in primul rand nu stiu de unde ai scos-o pe asta ca a mintit in cv. ai vazut tu cv-ul sau cum? nu mai aveai argumente si ai inceput sa le inventezi?
chiar daca nu ar fi scris asta, nu pot sa n-o inteleg. de ce? pt ca aparea un bou ca tine si n-o angaja, nu pt ca nu se pricepea in domeniul ei, ci pt ca s-a futut cu unul/unii in fata camerei.
asa ca revenim la punctul in care-ti spuneam de ce se feresc oamenii… din cauza idiotilor ca tine, care vin si impun cu de la sine putere norme. vai, ai atins putza lu’ ala, esti o curva.
ok. ma linistesc… ti-am spus ca esti prost? daca nu, iti spun acum… ma rog, probabil va trebui sa-ti spuna maddy pt ca nu cred ca apare commentul

@maddy
ai o atitudine din ce in ce mai obtuza pe blog, pe alte bloguri samd. E atitudinea aceea pe care am vazut-o la multe fete care se aseaza la casa lor si apoi incep sa le infiereze pe celelalte care nu intra exact pe “masurile” lor
have fun

Maddy - 18 martie, 2011

ti se pare. gandesc destul de constant de ani de zile, numai ca in unele chestii nu`s de acord cu tine.
legat de ce i`ai spus lui sirg, sunt sigura ca iti poti exprima parerile fara sa`l insulti. cearta pe internet este inutila, ti`ai argumentat parerea, e diferita, ok, accept asta si ar trebui sa faci si tu la fel.
iti dai seama ca mi`e usor sa`ti sterg comentariile sau sa te bag in spam dar scopul meu, prin acest blog, nu este sa ma cert cu lumea.

14. tizul - 21 martie, 2011

@Saturnine- K.O.-Rect!:))))


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 48 other followers