jump to navigation

Tu cu cine votezi? 12 noiembrie, 2009

Posted by Maddy in diverse.
Tags: , ,
trackback

Pun pariu ca multa lume se gandeste daca se merita macar sa se prezinte la vot. Avand in vedere ca aveti dreptul asta, de ce sa nu`l si exercitati? Daca si altii sunt in aceiasi situatie ca mine (adica sunteti faimosul cetatean turmentat), acest simplu test va poate ajuta sa decideti carui candidat ii veti da votul: click aici.

Chiar daca nu stiti mare lucru despre politica in Romania, niste pareri legate de fenomene economice si politice tot trebuie sa aveti. Testul alege candidatul care se potriveste optiunilor voastre in functie de raspunsul la aceste intrebari. La mine s`a potrivit, poate va ajuta si pe voi. E pacat sa nu votati.

Comentarii»

1. Dan S. - 12 noiembrie, 2009

foarte tare gaselnita cu testul. cumva stiam raspunsul.. in opinia mea, raul cel mai mic.
la intrebarea cu legalizarea prostitutiei am zis da. de ce singurul care a crescut in punctaj a fost basescu? :) ))
apropos, la vot ma duc mai ales pentru referendum. sunt 100% pentru parlament unicameral si reducerea numarului de parlamentari. si daca tot sunt acolo, o sa dau o stampila si pentru presedinte. ce-o fi, o fi….

thcgirl77 - 12 noiembrie, 2009

pentru ca propunerea cu legalizarea prostitutiei a venit din partea lui.

Sirg - 12 noiembrie, 2009

testul e hilar. mi-a iesit Gigi Becali si pe 2 Base. Sigur nu as vota cu Becali. Eu am ales monarhie constitutionala si legalizarea prostitutiei dar am ajuns la Becali… lol.

thcgirl77 - 12 noiembrie, 2009

clar ca nu`i precis testul, tu si becali, auzi :) lol!

2. brontozaurel - 12 noiembrie, 2009

Hac! Da’ eu cu cine votez?
Am facut testul si mi-a iesit Hunor…

3. Sirg - 12 noiembrie, 2009

Cel mai rau lucru pt Romania in momentul de fata, din punctul meu de vedere, e o guvernare de stanga de tip PSD sau pseudo liberala cu psd la butoane (adica un guvern liberal paravan). Romania are nevoie de intarirea sectorului privat, pt ca noi de la patron stam cu salarii micsorate din cauza crizei si nu facem greva pt sporuri, in timp ce firmele private se inchid sau isi reduc activitatea. PSD nu a facut nici o reforma importanta de la FSN incoace si nici macar nu a incercat una cu adevarat. Sper ca dupa sarbatori sa fie alegeri anticipate ca sa se incheie cu balciul asta, sa iasa partidele mici si oportuniste de tip UDMR din parlament si sa ramana 2-3 partide mari, de preferat 2, ca in occident. Ciocu mic PC, UDMR, Legiunea lui Becali, Ro Mare, partidul biciclist si alte gargare. Sper sa o mierleasca si PNL pentru ca au compromis ideea de liberalism in Romania. E pacat ca partidele istorice care au facut asa de mult pt Ro s-au compromis din cauza neocomunistilor.

O alta chestie pe care mi-o doresc, pe termen mediu e reformarea administrativa a Romaniei, adica intoarcerea la regiuni formate din 3-4 judete, pe conturul regiunilor istorice, pe modelul landurilor sau comitatelor din alte tari, chestie care va duce la dezvoltarea fiecarei regiuni, in loc ca toti banii sa mearga la Bucuresti. In multe orase lumea pleaca la Bucuresti pt ca acolo e mai mult delucru, dar daca s-ar regionaliza Romania, ar pleca cel mult in capitala de regiune.
Noi cei din Vest ne dorim demult o regiune Banat, si o regiune Ardeal ar fi deasemenea prospera, mai prospera decat Moldova oricum. Atunci cei din regiunile mai sarace vor putea creste prin absorbtia de fonduri de la UE, fara a mai astepta cu lene malaiul de la Bucuresti girat pe datorii politice samd. Bineinteles ca lucrurile astea sunt cam utopice, dar exista un candidat care a militat pt reforme de genul asta, va las sa ghiciti.

thcgirl77 - 12 noiembrie, 2009

cred ca la noi faptul ca exista multe partide si multi candidati sporeste confuzia in randul oamenilor, majoritatea nu sunt asa bine informati ca si tine.
mi`ar placea si mie impartirea pe regiuni a romaniei, cred ca asa s`ar misca lucrurile mai rapid si toti ar avea interesul ca regiunea lor sa fie fruntasa.

Sirg - 12 noiembrie, 2009

nu e nici o confuzie, pt ca ceilalti candidati sunt f putin prezentati in presa, sunt mediatizati 3 candidati – Base, Geoana si Crin, iar Oprescu mai e bagat cate un pic printre stiri, ca publicitatea.

Oamenii de la tara oricum nu voteaza in cunostiinta de cauza, acolo se duce lupta intre partide, se loveste cu plasa si cu micul. Taranii voteaza dupa promisiunile primarilor care sunt soldati de partid. Vrei sa ti se desfunde strada? Voteaza asa!

Cei de la oras sunt informati, si la vot vor merge numai cei informati, restul vor sta acasa, pt ca oricum s-au blazat si nu-i intereseaza decat ce-i la Abces Direct sau Show Cacacios. Pericolul e intoxicarea media fara precedent, este ireal ce se intampla, dar ma rog, eu cred ca lumea nu mai e tampita dupa 20 de ani, Brucan a avut dreptate, eu cred ca de acum intelegem ce e democratia, ca puterea nu e la presedinte ci la parlament si ca am gresit neglijand alegerile parlamentare.

4. mike - 12 noiembrie, 2009

Parlament unicameral am mai avut parca…se numea marea adunare nationala( 1947-1989)- nu cred ca mai vreti asta
Regiuni, da – ar scadea numarul de bugetari, dar ganditi-va ce ar insemna pentru un tulcean(de ex.) un drum la Constanta de fiecare data cand are nevoie de un document de la Prefectura(sau cum i-or zice), nu mai vorbim de alte institutii de care te lovesti zilnic in mediul privat si pentru care angajezi un om de “stat la cozi la judet” , un sofer, benzina, blabla, pentru ca nu toti locuim in Bucuresti…
Banii vor pleca tot de la “centru” pentru ca oricat de putini vor fi, alesii nostri nu vor lasa ciolanul pt. ca suntem in Romania
Cat despre partea cu Ardealu’ m-am cam saturat de laude dupa ce am vazut Constanta, desi sunt anti-PSD

thcgirl77 - 12 noiembrie, 2009

nu sunt de acord nici eu cu parlamentul unicameral, daca se doreste o reducere a numarului de parlamentari, sa se reduca, dar sa ramana bicameral.
eu sunt din arad, ma deprim dupa ce vad cam orice alt oras din tara, timisoara e un exemplu, ca ala`i cel mai accesibil oras mare din zona.

Sirg - 12 noiembrie, 2009

mike, ai inteles gresit mai multe probleme–

una, parlamentul bicameral e util in statele federale, dar in Romania nu isi are rostul. Ca o intrebare de baraj, stii ce atributii are senatul fata de cam deputatilor si invers? Stii ca rolul unei camere in raport cu cealalta este consultativ? Adica daca o camera vine cu o lege, cealalta numai isi da cu parerea, aviz consultativ, si tot trece, sunt niste formalitati. La noi dureaza prea mult pana se promulga legi, si asa proaste. Daca nu ma insel Rusia, o tara mai mare decat Europa are parlament unicameral numit Dieta.
Nu stiu cat stii despre perioada comunista, dar nu poti compara adunarea nationala cu un parlament democratic. Pe de alta parte Marea Britanie care a fost la un moment dat cel mai mare imperiu de pe glob are un numar mai mic de parlamentari decat noi.
Eu vreau o singura camera ca sa ii vad pe toti la treaba si sa stiu cine nu-si face treaba pt care a fost ales, asa cu 2 camere identice, se paseaza vina de la unii la altii ca la ping pong si e usor de musamalizat orice lege proasta. Si 300 de parlamentari e mult, daca te gandesti ca acum 3 lideri de partid fac legea in parlament si restul executa ca slugile, atunci ma intreb si eu de ce i-am votat uninominal daca toti voteaza la fel si la vedere cu un “jandarm” in spate? Asa putem avea 4 parlamentari, nu?

a doua chestie.. cu regiunile, descentralizarea nu inseamna o alta forma de centralizare, dar pe arii mai mici. Cine zicea ca va trebui sa mergi la C-ta pt o aprobare de Tulcea? Oare unul din Nuremberg merge la Munchen pt o aprobare? Hmm.. ce usor e sa cadem in derizoriu.

Cand laud Ardealul si Banatul nu ma refer numai la dezvoltare, ci si la mentalitate si civilizatie. Te asigur ca vei gasi mai putina mitocanie aici in vest decat in estul tarii.

Dan S. - 12 noiembrie, 2009

sunt complet de acord cu tine.
am o intrebare insa, cum ar putea fi puse in practica toate lucrurile astea?

Sirg - 12 noiembrie, 2009

@Dan S. Buna intrebare… bineinteles ca sunt realist si imi dau seama ca lucrurile astea nu se vor intampla prea repede pentru ca lumea s-a obisnuit sa traiasca pe spinarea statului, si orice reforma din asta radicala va face multi nemultumiti. Dar important e sa stim ce vrem. Avem vot uninominal, avem bloguri avem ong-uri si mijloace prin care cei care vor sa se faca auziti pot fi auziti de cei care candideaza sau cei pe care i-am ales. Asa ca, in timp, ei vor trebui sa tina cont de ce vrem, altfel nu vor mai fi votati. Dupa 20 de ani, cum zicea Brucan, intelegem asta (putintel, dar merge). Dar daca ne blazam ca asa e in Romania, atunci nici copiii tai nu vor vedea schimbari importante, iar ei vor creste cu dorinta de a emigra cat mai repede, nu sa mai stea 10 ani, de poate poate, cum am facut noi.

Gandeste-te cati oameni traiesc pe spinarea statului, nu la oras, ci la sate, unde ai sate mici de 3000 de locuitori, din care 2000 sunt la munca sau nu stiu unde, si ai zeci si zeci de functionari la primarie, pt ca dupa revolutie orice satuc a devenit comuna. Fiecare judet are o multime de functionari din astia redundanti, pentru ca sincer, majoritatea o freaca prin birouri si din cand in cand cate un fraier care nu e pila cuiva mai munceste si face munca si pt ceilalti, dar si aia in sictir, de unde calitatea serviciilor de pe la noi. Daca astia s-ar specializa, sau s-ar angaja oameni pregatiti, nu pilosi, atunci ai putea eficientiza tot.. dar pt asta trebuie sa ai un mediu privat mai puternic decat cel de stat, ceea ce nu exista pt ca industria, agricultura si turismul sunt la pamant, iar din comert nu poti avea o economie privata serioasa. Romania e o tara care are deficit bugetar de la an la an, adica cheltuie mai mult decat produce, din motivele de mai sus, si de asta trebuie sa ne imprumutam. Altfel am tipari bani, ca inainte de a fi in UE si ar fi inflatie, dar pt ca suntem in UE, aia nu ne dau voie sa depasim o anumita rata de inflatie, si asa trebuie alimentat bugetul cu imprumuturi pe care o sa le plateasca copiii nostri… In sfarsit… oamenii trebuie sa se trezeasca la realitate si sa inteleaga ce se petrece pt ca altfel o sa fim tot mai saraci in timp ce ceilalti din jur vor prospera.

5. bastylica - 12 noiembrie, 2009

am facut testul si a iesit cine ma asteptam :)

6. mike - 12 noiembrie, 2009

@Sirg Eu zic sa o lasam mai moale cu Rusia…crede-ma , n-ai dori sa traiesti acolo; Parlamentul bicameral va fi o “recomandare ” a UE pentru toate statele mambre(mi-a soptit o pasarica). Daca 3 lideri fac legea si restul executa, nu e tot un fel de “mare ad. nationala”? Si ca o nota de sfarsit, sa dea Dumnezeu sa avem noi descentralizarea din Germania. Poate sant prea pesimist…Zici tu ceva cu Ardealul si cu Banatul , dar din pacate azi s-au mai schimbat oamenii (ti-o spune un om nascut, crescut 30 de ani in Ardeal si mutat cu afaceri la Constanta – definitiv – pentru ca acolo nu mai era loc din cauza potentatilor locali care sunt bagati peste tot) si banul e cel care-i schimba, din pacate.

Sirg - 13 noiembrie, 2009

Treaba cu recomandarea UE pe tema bicameralitatii este pasarica lui Crin daca nu stiai, sau intoxicare. UE nu se amesteca in politica interna a tarilor membre, doh.

Si mai mult, deja avem deputati, senatori si europarlamentari, deci 3 tipuri de parlamentari, nu crezi ca e cam mult? Senator suna frumos si de asta ofteaza unii – din partea mea putem desfinta camera deputatilor si sa pastram senatul, chiar ca nu are importanta.
Eu am facut doar o comparatie cu Rusia, nu am facut trimitere ca si cum e un model de urmat. Dar daca lor nu le trebuie 2 camere la ce tara au, atunci sigur nici noi nu avem nevoie.

7. Paul - 12 noiembrie, 2009

1. Nu inteleg de ce are impresia lumea ca o sa fie mai putin reprezentat daca parlamentul e unicameral?? Sunt 300 de parlamentari impartiti la apropae 40 judete si gata. vine cam 6-7 pe judet plus Bucurestiul cu vreo 20. Zicea cineva mai sus de mers la Constanta, la Prefectura… Acuma serios ce are … cu prefectura?? Care e legatura intre reducerea numarului de parlamentari si mersul la constanta?? In fine.
2. Ideea cu parlamentul bicameral e cica democratic si cel unicameral e comunist e o idee complet gresit. Ce-i drept tarile comuniste au desfiintat Senatul (si au lasat o singura camera) pe motiv ca Senatul e, in mod traditional, dominat de oameni cu bani din familii bune (burgezi si ciocoi) care nu prea au ce cauta in mod normal in comunist. Dar de aici si in a asocia orice idee cu comunismul e departe. Sa nu uitam ca tari ca si: Danemarca, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Luxemburg, Slovacia au parlament unicameral.
3. Sa-mi arate si mie cineva unde scrie ca UE o sa impuna tarilor ca din 2012 sa aiba parlament bicameral. Asa ceva ar contraveni principiului de baza al UE-ului. Ar insemna schimbarea constitutie in atatea tari. Dati-mi si mie un link (nu cu cea a zis X sau Y) in care se zice asa ceva. Eu nu am gasit indiferent de cat am cautat.
4. Mersul la vot e singurul lucru prin care se poate indrepta ceva in tara. Politicienii sunt ca si vanzatorii. Ei ofera ceva celor care platesc. Pensionarii, asistatii social. bugetarii (ma refer aici la excedentul evident), cei care sunt cumparati cu kilu de faina si litrul de ulei sunt cei reprezentati in mare masura de politicieni. De ce?? pentru ca ei voteaza. Ei isi ofera votul iar statul le da statul ceva in schimb. De ce sa ii dea unuia cu studii superioare, care e scarbit si zice ca nu merge la vot?? Trist dar adevarat.
5. Am facut si eu testul, mult mai demult si mi-a iesit exact cu cine am intentia sa votez. Din pacate avem de ales intre:
- Basescu aka Zeus, zis si protectorul lui Nuti’ spaima pu..zi. Nu are nevoie de prezentare
- Antonescu care inafara sa se ia de Basescu nu stie. am tot asteptat de la el sa zica un program ceva. nimic. bomboana de pe coliva a fost cand a zis ca Iliescu e un aparator al democratiei si pluralismului politic – m-a lasat paff
- Geoana – e cel mai tare. Tocmai ce a primit stafeta de la tatucul Ilici si are in spate oameni cu ‘greutate’: Hrebenciuc (cel mai mare mafiot-politic) si Vanghelie (‘Recomandat de Vanghelie’ – replica asta ma lamureste)
- Oprescu: varianta a lui Base dar parca mult mai agresiv in limbaj
- Vadim si Jiji doi nebuni la drumul mare
- Hunor: vorba lui: pacat ca baiatul asta e ungur
Atata am avut de zis. Dar hai la vot, sa punem stampila :) .

Sirg - 13 noiembrie, 2009

Problema lui Oprescu este sustinerea politica dubioasa si un discurs relativ demagogic si teoretic. Pana la urma ce a facut Oprescu? De la bucuresteni am inteles ca nu a facut nimic. Nu exista presedinte independent politic. Orice presedinte are nevoie sa fie sustinut de un partid puternic si nu de coalitii, asta intr-o republica unde presedintele are un rol important, nu ma refer la republici parlamentare. Singurul caz in care seful statului poate fi independent este in cazul monarhiilor constitutionale, dar noi am ratat sansa asta in 1990.

Vadim, Gigi, Hunor si altii au aceeasi problema, pe langa bubele lor… nu au sustinere politica suficienta. Deci ei nu-mi pot promite un program cu sanse de a fi implementat, ci pot doar sa recite niste poezii si sa se dea interesanti la tv. Crin Antonescu nu are destula putere politica in spate, el poate spera la o coalitie cu PSD ceea ce ar fi o antiteza totala a valorilor liberale, deci cum poti spera la un program de dreapta real cu sustinerea unui partid mai mare, de stanga? lol

8. oaki - 13 noiembrie, 2009

Ok, testul mi-a dat de gandit. Mai am mai putin de un an si fac 18, si eu nu am nici o treaba cu politica.
Rezultat mi-a iesit Crin Antonescu, ceea ce este o mare nereusita:)) Sincer, din ce am vazut pana acum, mie nu-mi place nici unul dintre ei.
Dar cum nici eu nu ma incumet sa candidez, si nu am o solutie, tac din gura.
Totusi, Crin, hilar.

9. mike - 13 noiembrie, 2009

Sa fim seriosi; cred ca ne-am incins prea tare-Oprescu, Antonescu, si de ceilalti micuti -micuti nici nu mai pomenesc, sunt doar o utopie. Parerea mea este ca bataia se va da intre Geoana si Base si atunci apare dilema cetateanului turmentat…Acu’ sa nu-mi spuneti ca in cazul asta nu mai votam(voteaza altii pt. noi). Deci, mergem la vot sa votam ce? Ca nu prea sunt optiuni(tocmai din cauza asistatilor, bugetarilor, pensionarilor …ca astia se duc toti la vot!) Nu mai visez o participare de 80-90% in mediul urban , sa te tii atunci surprize!

10. Adrian O. - 13 noiembrie, 2009

Am făcut testul, nu a ieșit persoana care mă așteptam să iasă. Oricum, la vot o să mă duc, nu cred că neparticiparea la vot e o soluție de protest.
@brontozaurel: votează cu Hunor :) )

11. Gaelex - 13 noiembrie, 2009

Basescu, si reducerea la 300 a numarului de capuse din Parlament. Celelalte optiuni mi se par si mai dezgustatoare, iar reducerea numarului de imbecili salarizati sa doarma in loc sa scoata legi nu poate decat sa aduca o schimbare pozitiva.
Chit ca va fi mai usor pentru majoritate sa bage ce legi vor ei, pentru ca vor fi mai putini care sa se certe pe cascaval, nu vor putea sa faca magarii prea mari pentru ca sunt limitati de UE. Sigur o sa calce pe langa, dar nu mai au cum sa o dea la intors.

12. Andrei Lefter - 13 noiembrie, 2009

Eu vreau sa votez cu toti! Se poate?!:D

thcgirl77 - 13 noiembrie, 2009

se poate, dar nu se pune :)

13. mike - 13 noiembrie, 2009

@Gaelex / stii ca e corect ceea ce zici? Nu m-am gandit la asta pana acuma…E “raul cel mai mic”???

14. Eddy Petrișor - 13 noiembrie, 2009

Acel test nu are, din câte știu, toți candiații. De exemplu, Remus Cernea nu e acolo.

Eu o să votez cu Remus pentru că e un tip rațional, are 12 ani de activism civic și cultural, nu înjură pe nimeni, are o platformă cu care-s de acord.

http://remuscernea.ro/

Dan S. - 15 noiembrie, 2009

am vazut secvente cu el din emisiunea cu tema electorala de la tvr si pot spune ca mi-a placut cum a vorbit si platforma lui, etc.
ramane o problema: nu are sustinere politica majoritara, sau cel putin aproape-majoritara. acolo e adevarata putere a unui presedinte. ar ajunge sa fie calcat in picioare de sacalii aia,… o gluma.
ii admir curajul si intr-o tara ideala, ar merita mai mult decat o sansa. din pacate realitatea e alta.

15. lol - 14 noiembrie, 2009

Am facut testul. Bineinteles ca nu voi vota cu cel care a iesit pe 1 :D Ci cu cel de pe 3. De ce? In primul rand fiindca e o diferenta enorma intre ce DECLARA oamenii politici ca sustin si ceea ce SUSTIN si vor face cu adevarat. In al doilea rand, fiindca votul nu e niciodata rational. Din pacate sau din fericire, habar n-am. Iar eu nu voi vota rational. Ci “in ciuda”.

16. mike - 14 noiembrie, 2009

@Eddy – as zice sa te mai gandesti;degeaba votezi pe cineva care are sanse mici…vot aruncat (parerea mea).

17. diannav - 16 noiembrie, 2009

E foarte tare testul. Acum stiu cu cine votez:))…Sper ca presedintele viitor sa nu fie ales la “gluma” :)


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 50 other followers